moduł klienta eDMT   

   Telefon    +48 (22) 535-37-35   

   Mail    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Trzy cechy dobrej firmy logistycznej

cechy dobrej firmy logistycznejSzeroki zakres oferowanych usług

Najważniejszą cechą dobrej firmy logistycznej jest szeroki zakres oferowanych usług oraz kompleksowość oferty. Nowoczesne centra logistyczne powinny być wszechstronne i realizować funkcję zaopatrzeniową, produkcyjną i dystrybucyjną. Zakres wykonywanych czynności musi obejmować nie tylko usługi transportowe i magazynowe, ale również zarządzanie zapasami i zamówieniami, pakowanie, przeładunek, obsługę przewoźników oraz szeroko pojęte działania spedycyjne. Dobra firma logistyczna musi posiadać wiedzę na temat odpowiednich środków transportów, odprawa celnych, ubezpieczeń i wynajmu opakowań zbiorczych. Celem kompleksowych usług logistycznych jest zaoszczędzenie czasu i pieniędzy inwestora. Istotna jest wysoka jakość oferowanych usług i ich konkurencyjne ceny.

Usługi logistyczne muszą być wystandaryzowane oraz zgodne z kanonami etyki biznesowej i zasadami rzetelności kupieckiej. Oferta dobrej firmy logistycznej musi być poparta profesjonalizmem i umiejętnością doradzania klientom. Standard wykonywanej pracy zależy nie tylko od wykwalifikowanej kadry, ale także od dysponowania nowoczesną flotą transportową i posiadaniem odpowiednich certyfikatów.

Profesjonalna obsługa i elastyczny system

Pozostałe dwie cechy dobrej firmy logistycznej to profesjonalizm i elastyczność. Najwyższy poziom obsługi klienta jest konieczny, aby współpraca biznesowa przebiegała pomyślnie. Bardzo istotny w tym kontekście jest sposób rozpatrywania reklamacji, skarg i zarzutów. Dobra firma logistyczna powinna rozpatrzyć każdą reklamację i ograniczyć do minimum związane z nią formalności. Klienci powinni być regularnie powiadamiani o zmianach w ofercie firmy i atrakcyjnych promocjach. Ważne jest także, aby firma logistyczna regularnie badała satysfakcję i zadowolenie klientów z obsługi, dzięki czemu będzie w stanie dostosować standardy obsługi do oczekiwań inwestorów. Kontakt z biurem obsługi powinien być szybki i bezproblemowy. Przed podjęciem współpracy warto zapoznać się z opiniami dotychczasowych klientów i sprawdzić zakres ubezpieczenia towarów.

Cechą dobrej firmy logistycznej jest również elastyczność w zakresie systemu i dostaw. Klient powinien mieć możliwość wybrania dogodnej formy składania zamówień. Nowoczesne centra logistyczne starają się podchodzić do każdego klienta indywidualnie i modyfikować ofertę w zależności od jego potrzeb. Personalizacja oferty pod konkretnego klienta to powszechny trend niemal w każdej dziedzinie usługowej. Firma musi być przygotowana na obsługę różnych rodzajów ładunków oraz zapewniać możliwość swobodnego ustalenia czasu realizacji. Nie ulega jednak wątpliwości, że dostawy muszą być realizowane terminowo, a opóźnienia z winy firmy logistycznej rekompensowane klientowi.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.