moduł klienta eDMT   

   Telefon    +48 (22) 535-37-35   

   Mail    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Trzy cechy dobrej firmy logistycznej

Konkurencja w branży logistycznej rośnie z roku na rok, a na rynku przybywa firm zajmujących się interdyscyplinarnym łączeniem przepływu materiału i informacji. Korzystanie z usług wyspecjalizowanych przedsiębiorstw logistycznych zwiększa efektywność na wszystkich poziomach gospodarowania. Obsługa magazynowo-transportowa wspierana jest nowoczesnymi technologiami informatycznymi i odbywa się w systemie outsourcingowym. Dobra firma logistyczna powinna być wszechstronna, profesjonalna i elastyczna.

cechy dobrej firmy logistycznejSzeroki zakres oferowanych usług

Najważniejszą cechą dobrej firmy logistycznej jest szeroki zakres oferowanych usług oraz kompleksowość oferty. Nowoczesne centra logistyczne powinny być wszechstronne i realizować funkcję zaopatrzeniową, produkcyjną i dystrybucyjną. Zakres wykonywanych czynności musi obejmować nie tylko usługi transportowe i magazynowe, ale również zarządzanie zapasami i zamówieniami, pakowanie, przeładunek, obsługę przewoźników oraz szeroko pojęte działania spedycyjne. Dobra firma logistyczna musi posiadać wiedzę na temat odpowiednich środków transportów, odprawa celnych, ubezpieczeń i wynajmu opakowań zbiorczych. Celem kompleksowych usług logistycznych jest zaoszczędzenie czasu i pieniędzy inwestora. Istotna jest wysoka jakość oferowanych usług i ich konkurencyjne ceny.

Usługi logistyczne muszą być wystandaryzowane oraz zgodne z kanonami etyki biznesowej i zasadami rzetelności kupieckiej. Oferta dobrej firmy logistycznej musi być poparta profesjonalizmem i umiejętnością doradzania klientom. Standard wykonywanej pracy zależy nie tylko od wykwalifikowanej kadry, ale także od dysponowania nowoczesną flotą transportową i posiadaniem odpowiednich certyfikatów.

Profesjonalna obsługa i elastyczny system

Pozostałe dwie cechy dobrej firmy logistycznej to profesjonalizm i elastyczność. Najwyższy poziom obsługi klienta jest konieczny, aby współpraca biznesowa przebiegała pomyślnie. Bardzo istotny w tym kontekście jest sposób rozpatrywania reklamacji, skarg i zarzutów. Dobra firma logistyczna powinna rozpatrzyć każdą reklamację i ograniczyć do minimum związane z nią formalności. Klienci powinni być regularnie powiadamiani o zmianach w ofercie firmy i atrakcyjnych promocjach. Ważne jest także, aby firma logistyczna regularnie badała satysfakcję i zadowolenie klientów z obsługi, dzięki czemu będzie w stanie dostosować standardy obsługi do oczekiwań inwestorów. Kontakt z biurem obsługi powinien być szybki i bezproblemowy. Przed podjęciem współpracy warto zapoznać się z opiniami dotychczasowych klientów i sprawdzić zakres ubezpieczenia towarów.

Cechą dobrej firmy logistycznej jest również elastyczność w zakresie systemu i dostaw. Klient powinien mieć możliwość wybrania dogodnej formy składania zamówień. Nowoczesne centra logistyczne starają się podchodzić do każdego klienta indywidualnie i modyfikować ofertę w zależności od jego potrzeb. Personalizacja oferty pod konkretnego klienta to powszechny trend niemal w każdej dziedzinie usługowej. Firma musi być przygotowana na obsługę różnych rodzajów ładunków oraz zapewniać możliwość swobodnego ustalenia czasu realizacji. Nie ulega jednak wątpliwości, że dostawy muszą być realizowane terminowo, a opóźnienia z winy firmy logistycznej rekompensowane klientowi.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.