moduł klienta eDMT   

   Telefon    +48 (22) 535-37-35   

   Mail    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wynajem powierzchni magazynowej. Na co zwrócić uwagę?

Prężny rozwój przedsiębiorstwa nierzadko wymaga od nas podjęcia decyzji o wynajęciu dodatkowej przestrzeni magazynowej. Okazuje się, że wybór magazynu nie jest taki prosty. Dobry i funkcjonalny magazyn musi przede wszystkim lokalizować się niedaleko siedziby firmy i punktów usługowych, w celu zminimalizowania kosztów transportu. Jednocześnie budynek magazynowy powinien znajdować się w pobliżu dobrze rozbudowanej infrastruktury drogowej, ponieważ wyciąganie samochodów dostawczych z rozmokniętych dróg gruntowych, dla każdego może skończyć się frustracją.

Wynajem powierzchni magazynowejKolejnym ważnym parametrem, na który należy zwrócić uwagę podczas wynajmu magazynu, jest cena. Powierzchnia magazynowa w centrum Warszawy może okazać się mało rentownym wydatkiem ze względu na wysoki koszt za metr kwadratowy powierzchni. Bardziej popularne magazyny zlokalizowane są pod dużymi miastami, w dobrze skomunikowanych miejscowościach np. w Pruszkowie i Brwinowie, gdzie ceny powierzchni są nieporównywanie niższe niż te w granicach wielkich miast.

Magazyny różnią się od siebie pod względem jakości zabudowy. Na budownictwo nowoczesne lepiej zdecydować się w momencie, gdy towary przechowywane wymagają stałych parametrów wilgotnościowych i temperatury. Starsze konstrukcje, mogą nie zapewniać tych właściwości, czego konsekwencją będzie przedwczesne psucie się produktów i generowanie strat dla przedsiębiorstwa. Rzadko kiedy dostępne są magazyny wyposażone w maszyny transportujące, dlatego w budżecie należy uwzględnić konieczność dokupienia stosownego sprzętu. Dodatkowo powierzchnia magazynowa powinna być adekwatna do wielkości produkcji, ponieważ utrzymywanie wolnej przestrzeni jest mało rentowne.

Dokumenty niezbędne do wynajęcia powierzchni magazynowej

Umowa najmu nie zabezpiecza w pełni interesów wynajmującego, dlatego warto postarać się o dodatkową ochronę w postaci protokołu zdawczo-odbiorczego z dokumentacją fotograficzną. Przed podpisaniem umowy należy dokładnie ją przeczytać, ustalić wysokość opłat i czas wynajmu. Zazwyczaj powierzchnie magazynowe wynajmowane są na okres 3 lat, ale zdarzają się osoby, które wymagają podpisania umowy na dłuższy czas.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.